Wednesday, March 29, 2006

eerste surfdag



Het is 13.30 uur. Buiten zie ik de schuimkoppen op het IJ al weer, het waait hard en de voorspellingen op internet zeggen dat het alleen maar harder kan worden. Ik kijk om me heen, iedereen is hard aan het werk, ik ook maar ik kan eigenlijk alleen nog maar aan surfen denken. Gelukkig kan ik aan een model gaan werken in de werkplaats dan hoef ik tenminste niet de hele tijd zo naar buiten te turen. Het is 16.45 uur. Over een kwartier moet ik er echt tussenuit knijpen om nog op tijd te kunnen komen in Scheveningen om een uurtje te kunnen surfen. Om 17.00 uur besluit ik om er gewoon vandoor te gaan en sluip stilletjes de studio uit. Vervolgens heel hard fietsen tegen de wind in om de trein te halen. Op het station met de fiets aan de hand door de hallen gerend om de trein te halen. Het is 19.00 uur. Na een paar keer overstappen, gezeur over dat mijn fiets niet mee mocht in de trein omdat het spits was en of ik niet na de spits mijn reis wilde voortzetten stap ik uit op treinstation Hoek van Holland haven. Ik voel de wind keihard in mijn gezicht blazen en snuif de zilte zeelucht in die ik zo gemist had. Daarna volgen 50 minuten van heerlijke surf in een gouden gloed van de ondergaande zon. Van Rens(bedankt Rens) leende ik een vin maar die schoot helaas al snel los. Gelukkig kon ik van Hans(bedankt Hans) zijn complete setje lenen want die stond toch al blauwbekkend op de kant foto's te maken. Het water voelde wel echt koud aan en na een paar keer vallen had je flinke hoofdpijn; blote voeten was ook niet zo'n goed idee. Na de surf van een gezellige busrit terug naar Delft en een gastvrij feestmaal bij snackbar Alev mogen genieten. Wat ik van Robbert SJ (http://members.lycos.nl/onderwaterbos/, onderste dude) allemaal te weten ben gekomen: Bas van Hese schijnt binnenkort een eigen comedyshow te krijgen en de kerktoren van de oude Jan in Delft staat scheef (alleen SJ valt zoiets op). Was allemaal erg gezellig en 's nachts om half 3 was ik weer terug in Amsterdam. Mooi dagje!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home